Lidem s poruchami autistického spektra v životě
hodně pomáhá řád. Strukturované úkoly jsou jasné a řád nepostrádají. Slyšela
jsem názor, proč úkoly, které jsou vlastně k ničemu. K čemu je
překládání předmětů z jedné hromádky na druhou….
No…třeba k tomu, že se pomocí těchto
úkolů mnohem snadněji učí třeba vyjádřit souhlas či nesouhlas, rozlišit to, čím
říct ano a čím ne.
Barevní smajlíci…..
… nebo
hladké kostky ano, drsné kostky polepené hrubou částí suchého zipu ne…….
Pomocí strukturovaných úkolů taky snadněji
vysvětlíme, co vlastně chceme. Například při skládání části obličeje:
Nebo si ověříme, jestli si dotyčný člověk
dokáže spojit reálný předmět s obrázkem:
Pomocí strukturovaných úkolů se taky snadněji
učíme různé postupy jednoduchých činností: