Lidem s poruchami autistického spektra v životě hodně pomáhá řád. Strukturované úkoly jsou jasné a řád nepostrádají. Slyšela jsem názor, proč úkoly, které jsou vlastně k ničemu. K čemu je překládání předmětů z jedné hromádky na druhou….

No…třeba k tomu, že se pomocí těchto úkolů mnohem snadněji učí třeba vyjádřit souhlas či nesouhlas, rozlišit to, čím říct ano a čím ne.  

 

Barevní smajlíci…..                                            

         

                          … nebo hladké kostky ano, drsné kostky polepené hrubou částí suchého zipu ne…….

Pomocí strukturovaných úkolů taky snadněji vysvětlíme, co vlastně chceme. Například při skládání části obličeje:

 

Nebo si ověříme, jestli si dotyčný člověk dokáže spojit reálný předmět s obrázkem:

        

 

Pomocí strukturovaných úkolů se taky snadněji učíme různé postupy jednoduchých činností: